dinsdag 7 april 2015

Hoe kies je het perfecte cadeau?

Als het op cadeautjes aankomt is het negen van de tien keer een hele klus om het juiste presentje te verzinnen. Je wilt niet met lege handen op het feest aankomen en elk jaar opnieuw waardebonnen geven is ook weer zo saai. In principe is alles wat je aan een ander geeft goed, maak je daarom maar niet teveel druk om het cadeau. Daarnaast, wij gaan jou een handje helpen! Enne, je moet een gegeven paard niet in de ... juist!

Fleur en ik zijn pro-cadeau-denkers! Om een leuk voorbeeld te geven: laatst was een oud-huisgenoot van mij jarig. In de aankondiging van het feest werd al vermeld dat de nodige drankjes genuttigd zouden worden. En ja, de kater komt later. Omdat wij niet zo goed wisten wat we hem moesten geven (ook wij hebben daar last van) bedachten we een cadeau wat aansloot op zijn aankondiging. Voor de jarige stelde we een anti-kater pakket samen zodat hij de volgende ochtend, wanneer hij zou ontwaken met een kloppende hersenpan, kon genieten van een goed ontbijtje. Zo simpel kan het zijn! Les 1: Vergeet de standaard dingetjes, er is altijd wel iets grappigs te geven wat ook heel nuttig kan zijn.


Wij als stelletje geven regelmatig kleine cadeautjes aan elkaar. Een poster, een boekje, een getikte brief, een cactus verkleed als Mexicaan, het is zo gek niet te verzinnen. We weten van elkaar dat we vrolijk en blij worden van cadeautjes krijgen en het blijft steeds weer een verassing. Om steeds een nieuw cadeautje te verzinnen is ook steeds nieuwe inspiratie nodig. En die inspiratie zijn wijzelf! Elke dag hebben Fleur en ik wel een leuk gesprekje als we samen zijn, of ’s avonds laat moe aan de telefoon, of via voice-clipjes onder schooltijd. Een goede luisteraar heeft maar een half oor nodig om uit de gesprekjes met zijn partner ideeën voor een cadeau te vissen. Het zijn vaak zinnen zoals;
-          Ah, ik zou echt een keer (..) willen doen!
-          Heb je gezien wat ze in (..) verkopen?
-          Mijn laatste (..) is op en nu zit ik zonder..
-          Wauw, vroeger had ik ook zo’n (..), dat was echt leuk!
-          Ik mis alleen nog een (..) op mijn kamer/in mijn huis/aan de muur etc.
-          Ik ben benieuwt hoe (..) zou zijn!

Herkenbaar? Les 2: Luister goed naar wat er wordt gezegd, schrijf het op en je zit nooit meer zonder inspiratie.


Les 3 is eenvoudiger. Mocht je echt inspiratieloos zijn kan je altijd nog kijken op een website als www.groupon.nl. Daar is altijd wel een leuke aanbieding te vinden of iets met korting. Een cadeau hoeft niet altijd origineel te zijn, een cadeau hoeft enkel maar gegeven te worden.


Wat geef jij aan je vriendje of vriendinnetje? Wij zijn benieuwt naar hoe jullie het aanpakken! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten